Jaarbeurs maakt gebruik van cookies

Voor een optimale gebruikerservaring maakt Jaarbeurs gebruikt van cookies.
Meer informatie hierover vind je in ons cookie statement » 

Ja, ik accepteer cookies

Steeds meer mensen op ‘Nacation’

Al doen sommige krantenberichten anders vermoeden: steeds meer Nederlanders kiezen ervoor om hun vakantie bloot door te brengen! Dat kan zijn op een van de vele campings in Frankrijk of Kroatië, maar ook B’s en andere accommodaties zoals hotels en appartementen kunnen op meer blote belangstelling rekenen.
 

 
Christine Kouman van BlootGewoon! - merk van NFN is daar niet verbaasd over: “Wij merken dat bloot ontspannen voor veel mensen dé manier is om los te komen van deze soms wat hectische wereld waarin we 24/7 bereikbaar ‘moeten’ zijn.”
 

 
Uit eerder onderzoek bleek al eens dat zo’n twee miljoen Nederlanders ervaring hebben met bloot recreëren. Dat kan thuis in de eigen tuin zijn of tijdens de zomervakantie in verre warme landen. Het is dan ook niet vreemd dat juist BlootGewoon! op de Vakantiebeurs 2018 aanwezig is.
 

 
“Wij willen graag laten zien dat er ook in Nederland mogelijkheden zijn om lekker bloot te zonnen en te genieten. En dat het om een hele grote groep mensen gaat die daar voor kiezen!”, vervolgt Christine: “Wij zien de laatste tijd veel meer jonge stellen en gezinnen informatie aanvragen. Bloot (al dan niet op vakantie) past bij een levensstijl waar vrijheid, respect en genieten centraal staan.”
 

 
In het nieuwe Blootstraatje in hal 7 staan ‘nacations’ in het zonnetje: vakantie vieren in je blootje. BlootGewoon! staat daar tussen diverse aanbieders van blootvakanties om de belangenbehartiger zelf ook voor het voetlicht te brengen: “Wij organiseren het hele jaar door diverse activiteiten voor onze leden. Je kunt dan denken aan speciale sauna- en zwemdagen, maar ook de open dagen worden door ons georganiseerd.” vertelt Vronie Hoven van BlootGewoon!, “Als Nederlandse belangenbehartiger maken wij ons hard voor het behoud van stranden, maken wij bloot recreëren bespreekbaar en geven wij informatie over wat er kan en mag en waar dat kan. Zo toont onze website 1.300 locaties wereldwijd en in Nederland alleen al zijn er bijna 100 officiële naaktstranden en meer dan 60 terreinen en accommodaties. Kijk je in Europa dan zie je dat het groot is in bijvoorbeeld Frankrijk, Spanje en Italië.”
 

 
BlootGewoon! in Nederland
 
Volgens BlootGewoon! bewijst het succes van de sauna in Nederland dat er veel behoefte is aan andere vormen van ontspanning dan voorheen. “Wij zien dat de sauna redelijk baanbrekend is voor blootrecreanten. Al moet je niet vergeten dat wij al meer dan 40 jaar officiële naaktstranden hebben in ons land. Wie wel eens bloot heeft gezwommen herkent waarschijnlijk wel het gevoel dat dit met zich meebrengt. Het geeft een extra gevoel van vrijheid en genieten.” vervolgt Christine, “En het is voor veel mensen een startpunt om wat vaker zonder kleding van vrije tijd te genieten. Wij hebben daar ook onze dienstverlening op aangepast. Met BlootGewoon! brengen we producten, diensten en informatie in de markt die juist voor mensen die zo nu en dan bloot van hun vrije tijd willen genieten erg gewenst is!”
 

 
Belangenbehartiging
 
Christine Kouman: “Als belangenbehartiger houden we alle ontwikkelingen scherp in de gaten en proberen we in Nederland de positie van naaktrecreatie te vergroten. Ook proberen we meer begrip en respect te creëren voor de keuzes die mensen maken. Wettelijk gezien is alles redelijk goed geregeld, maar toch stuiten we nog regelmatig op misverstanden. En dan te bedenken dat liefhebbers van deze vorm van recreëren door alle geledingen van de bevolking loopt. Van bouwvakker tot medisch specialist en van winkelmedewerker tot bankier.”
 

 
Voor meer informatie over naturistenvakanties en het Blootstraatje:
 
John Dekker- PR & Communicatie Adviseur NFN
 
T. .033 – 2533065
 
E. info@nfn.nl
 
W. www.nfn.nl
 

 

 
Link naar exposant http://expomatch.vakantiebeurs.nl/exhibitor/81166
 
Standnummer: 07.E097