We zijn in gesprek gegaan met Hugo van Drie. Hij is al meer dan 20 jaar werkzaam in de reisbranche en heeft onder andere lange tijd voor de Sunweb groep gewerkt. Hier is ook mede zijn liefde voor winterbestemmingen ontstaan. Inmiddels is hij bijna twee jaar directeur van Nordic Nederland. Samen met zijn Nederlandse team en Belgische collega’s deelt Hugo een passie voor Scandinavië. Nordic is dé expert op dit gebied en biedt een uniek reisaanbod.
We hebben Hugo beter mogen leren kennen tijdens dit interview en hem van alles kunnen vragen. Uiteraard hebben we ook gevraagd waarom Nordic dit jaar weer deelneemt aan de Vakantiebeurs. Ben je benieuwd? Lees dan snel verder!
Wat maakt Nordic uniek?
“Wat Nordic in mijn ogen uniek maakt is ons vakmanschap gecombineerd met een enorme dosis passie. Onze inkopers kennen onze bestemmingen als hun broekzak en steken veel tijd en energie in het opzetten van intensieve samenwerkingen met onze partners in Scandinavië. Onze Travel Designers beschikken over minstens net zoveel kennis over hun bestemmingen en die kennis en ervaring delen zij met veel passie met de klant. Die klantgesprekken zijn oprecht, gedetailleerd, persoonlijk en op de manier zoals de klant die wenst.”
Wat is de populairste bestemming in jullie aanbod?
“Complete pakketreizen naar Winters Lapland blijven erg populair. Dit zijn reizen waarbij je een complete Lapland ervaring hebt met alle activiteiten al inclusief zoals een huskytocht, sneeuwscootertocht, bezoek aan de rendieren en met een beetje mazzel spot je het Noorderlicht! Winters Lapland lijkt inmiddels bijna een massabestemming te worden, maar dat is bij onze reizen zeker niet het geval. Onze reizen naar Lapland staan nog echt voor kleinschaligheid en kwaliteit in zowel de accommodaties als de activiteiten. Het is voor veel mensen een éénmalige bucketlistreis waar ze flink voor hebben moeten sparen en dan willen ze ook zeker zijn dat het allemaal goed geregeld is en aan hun wensen voldoet. Je merkt dan dat ze bij ons direct het gevoel hebben van ‘Ja, hier weten ze echt wat ik wil en hier zit ik goed!’.
Wat is jouw favoriete bestemming?
“Ik ben een enorme fan van Noorwegen. Mijn wintersport gaat dit jaar naar Geilo. Naast dat we daar heerlijk gaan skiën gaan we ook een huskytocht maken, paardrijden en een sneeuwschoenwandeling maken die we afsluiten bij het kampvuur. Een unieke wintersportervaring die ik echt iedereen kan aanbevelen. In de zomer ben ik hier ook geweest en kun je hier E-mountainbiken, klimmen, prachtige wandeltochten maken en zwemmen in het meer. Echt genieten en ook nog eens heel gezond!”
Hoe kijk je naar de toekomst van Nordic?
“Mijn persoonlijke doel is om Nederland groter te maken dan België. Ik neem het hele team hier graag in mee. Ik heb zelfs met ze afgesproken dat als het ons lukt om dit daadwerkelijk voor elkaar te krijgen, dat ik een grote tatoeage laat zetten van het Nordic logo, op m’n rug. Je snapt natuurlijk wel dat dit wat doet met de motivatie van het team.
We kijken ook verder dan België en Nederland. Afgelopen zomer zijn we gestart met het opbouwen van ons merk in Duitsland. We groeien graag door, maar voor ons is de kwaliteit van de reizen het belangrijkst. We streven naar de meest authentieke reiservaring voor onze vakantiegangers. Voor ons gaat het niet om massa reizen verkopen.
Komende jaren zullen we ons ook richten op ons aanbod voor in de zomerperiode. Dit doen we al maar hierin kunnen we echt nog stappen maken. Scandinavië is namelijk ook erg leuk in de zomer. Zeker voor de natuurliefhebbers is het prachtig. We willen meer pakketten aanbieden, voor ieder wat wils”.
Winters Lapland
Vakantiebeurs deelname
Nordic heeft ook dit jaar weer een stand op de Vakantiebeurs. Ze staan in hal 9 vertellen je heel graag meer over wat er allemaal mogelijk is.
Waarom heb je besloten deelnemer te worden van de Vakantiebeurs?
“We zijn erg trots op het merk Nordic. Toch willen we blijven groeien en ontwikkelen. Voor ons is de Vakantiebeurs een mooi podium om te laten zien wat we in huis hebben. We zijn dé Scandinaviëspecialist en dit laten we met veel plezier en passie zien. We willen iedereen net zo enthousiast maken over reizen naar Scandinavië als dat wij met ons team zijn.
De Vakantiebeurs is zowat cultureel erfgoed. Ikzelf kom er al sinds m’n 18e jaar. Elk jaar is het weer een groot feest. Je komt alle collega’s uit de reiswereld tegen en dat is altijd super gezellig. Daarnaast is het ook erg leuk om te zien dat de andere exposanten net zo enthousiast zijn over hun merk en dat met veel passie overdragen op de bezoekers. Dat levert veel blije gezichten op.
We willen ons ook heel graag offline presenteren en direct in contact staan met een grote groep vakantiegangers, dus ons besluit om deel te nemen was een no-brainer. Natuurlijk zijn we er dit jaar bij!”
Waarom moeten de bezoekers langs de stand van Nordic komen?
“We hebben ons best gedaan om een leuke stand neer te zetten. Bij Nordic gaan de reizen echt om de beleving. We werken samen met de leukste partners op locaties, Dit willen we zo goed mogelijk overdragen op de bezoekers. Ze moeten een goed beeld krijgen van welke fantastische reizen we kunnen aanbieden!”
Hebben jullie een speciale beursactie of een verrassing voor de bezoekers die langskomen op de beurs?
“Jazeker! We hebben zeker een speciale beursaanbieding! Wat dit precies is, daar kunnen bezoekers bij ons op de stand achter komen”.
Wat is jouw persoonlijke nieuwjaarswens?
“Blijf gezond en koester je gezondheid. Ik heb heel recent gezien dat dit lang niet voor iedereen zo vanzelfsprekend is. Wees dankbaar voor je gezondheid en waardeer wat je hebt.
Mijn motto is: Work hard, play hard. Vergeet niet te genieten. Maak het leuk met elkaar!”
Hugo en zijn team vertellen je met veel plezier meer over de mogelijkheden bij Nordic. Loop bij ze langs op de Vakantiebeurs en laat je inspireren voor jouw winterwonderland avontuur.