LET’S GET INSPIRED

VAKANTIEBEURS VAKDAG 2023

Laat je weer live inspireren, ontmoet reisprofessionals uit alle windstreken en ontdek de nieuwste reistrends

In januari 2023 bieden we je weer als vanouds een kwalitatief & inspirerend vakdag programma. Op deze pagina vind je een indicatie van het programma – dit was het programma van de Vakdag 2022, welke helaas geannuleerd is. 

Zo vertelt het NBTC over de laatste trends en resultaten uit de Vakantie Sentiment Monitor. Hoe staat het met de vakantieplannen van de Nederlanders en wat is de impact van corona hierop? Lieke en Richard Lamb (hét trendwatcher duo van Nederland) nemen je tijdens een levendige presentatie mee op reis. Zij inspireren de aanwezigen met hun reiservaringen en bespreken de ReisTrends voor de komende jaren. En Mohsin Amdaouech, Oprichter #nietnadenkengewoondoen travel experience & community, organiseerde zelf een keer voor de grap een groepsreis en nu één van de succesvolste organisaties op het gebied van groepsreizen en vertelt over zijn ervaringen en learnings.

Het programma (onder voorbehoud)

11 januari 2023

Op deze pagina vind je een (voorlopig) overzicht van alle sessies die je tijdens de Vakdag kunt beleven. Stel je eigen programma samen en laat je vast inspireren. Het programma wordt nog verder aangevuld en mogelijk aangepast.

11:15 – 12:00 uur

Locatie: Caribbean Terras

De Nederlandse vakantiemarkt – reissentiment en verwachtingen

De laatste trends en resultaten uit de Vakantie Sentiment Monitor van NBTC. Hoe staat het met de vakantieplannen van de Nederlanders en wat is de impact van corona hierop?

Marieke Politiek, Manager Intell & Insights, NBTC (Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen) & Ferdinand Kieboom, Insights Expert, NBTC (Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen) Marieke is in 2004 afgestudeerd aan de Wageningen Universiteit, waar ze consumentenwetenschappen studeerde met een specialisatie in recreatie en toerisme. Inmiddels is ze al meer dan 15 jaar werkzaam bij NBTC, op dit moment in de rol van Manager Intell & Insights.

NBTC heeft een kenniscentrumfunctie voor de sector en middels de Landelijke Data Alliantie werken we mét en vóór de sector aan betere data en inzichten. De monitors van NBTC dragen hieraan bij. Ferdinand Kieboom is na zijn studies aan Hogeschool InHolland en de Erasmus Universiteit gelijk de marktonderzoekswereld ingedoken. Na 10 jaar aan bureauzijde verschillende klanten aan de gewenste inzichten te hebben geholpen, is hij drie jaar geleden bij NBTC aan de slag gegaan als Insights Expert. Vanuit die rol is hij o.a. verantwoordelijk voor de Vakantie Sentiment Monitor. Een studie waarin NBTC regelmatig het vakantiesentiment meet in 7 verschillende landen, waaronder in Nederland. Na afloop van deze sessie ben je helemaal bijgepraat volgens de laatste onderzoeksdata en kun je met bruikbare inzichten het jaar in.

12:15 – 13:00 uur

Locatie: Verre Reizen Theater 1

Nietnadenkengewoondoen

Mijn verhaal, ging met 17 duizend euro op wereldreis. Inspireerde mensen om te reizen, organiseerde zelf een keer voor de grap een groepsreis en nu één van de succesvolste organisaties op het gebied van groepsreizen. Mohsin Amdaouech, Oprichter #nietnadenkengewoondoen travel experience & community Reislustige Mohsin Amdaouech, oprichter van de #nietnadenkengewoondoen reiscommunity, dacht op zijn 25e niet te lang na en deed het gewoon. Hij had 17 duizend euro gespaard met zijn bijbaantje tijdens zijn studie. In maart 2015 stortte hij zich in het avontuur met een enkeltje Rio de Janeiro. Het begin van zijn wereldreis. Jong en los van alle levensverplichtingen op dat moment, liet hij zich vormen door alle prachtige inzichten die de wereld hem bood. Hij reisde letterlijk zijn passie achterna en ondertussen vele medeavonturiers met hem. Onder de naam ‘Mohsin op wereldreis’ neemt hij zijn social media volgers mee op reis. Persoonlijk en openhartig deelt hij zijn verhalen, belevenissen, avonturen en handige tips.

14:15 – 15:00 uur

Locatie: Verre Reizen Theater 1

Consumentenpsychologie in de reisbranche
De reisbranche heeft een tumultueuze tijd – hoe is dit voor de consument?

Joost Fromberg, Managing Director, Odiv brengt psychologie en data samen om groei binnen bedrijven te stimuleren. Hij heeft altijd al een passie voor technologie gehad. Hij heeft een studie in de richting van psychologie gevolgd. De combinatie van psychologie en technologie gebruikt hij nu in zijn werk. Hij is werkzaam geweest bij bedrijven als Cheaptickets, VodafoneZiggo, Aego en Eneco. Joost is expert op het gebied van ondernemerschap, business & management en innovatie & trends.

12:15 – 13:00 uur

Locatie: Caribbean Terras

Reis om de Wereld in 2022

TravelTrends Lieke en Richard Lamb nemen de toeschouwers tijdens een levendige presentatie mee op reis. Zij inspireren de aanwezigen met hun reiservaringen en bespreken de ReisTrends voor de komende jaren. Ook werpen zij vragen op als: Hoe gaan we op reis met Corona in onze bagage. Wat veranderde de crisis aan menselijk gedrag. Welke invloed had de thuiswerkperiode en de reisstop op onze wens weer op reis te gaan. Hoe kan technologie onze reisbeleving verder intensiveren? Gaan we in de toekomst in een vergrijzend Europa nog wel op reis of halen we de reisbeleving naar ons toe via Virtual Reality? Welke rol spelen ontwikkelingen als bv de Metaverse bij het plannen van reizen. Hoe maken we reizen duurzaam. Lieke Lamb, CEO Future Expertise Center TrendStrateeg & Innovatie-ambassadeur en Richard Lamb, TrendStrateeg & Futuroloog (co-founder, Future Expertise Center // TrendWatcher.com) Lieke en Richard Lamb vormen samen hét trendwatchers-duo van Nederland en zijn beiden co-founder van het Future Expertise Center // TrendWatcher.com. Vrijwel dagelijks verzorgen zij Trend-presentaties; BigBrainstorm-sessies en dagvoorzitterschappen in binnen- en buitenland. In de media geven zij op radio en TV wekelijks hun TrendsVerwachtingen. Lieke en Richard publiceren sinds 2005 jaarlijks hun TrendsVerwachting voor het komende jaar. Met TrendWatcher.TV verzorgen zij live-uitzendingen vanuit het land rond trends & innovatie. Naast hun columns schreven zij samen trendboeken als Your Future! en 10 Trends, ontwikkel uw eigen toekomstvisie.

15:15 – 16:00 uur

Locatie: Verre Reizen Theater 1

The Dutch holiday market – travel sentiment and forecasts (English)

The last trends and results out of the Holiday Sentiment Monitor of NBTC. What are the effects and impact of Covid on the travel behavior from Dutch tourists and how about their holiday plans in the future. Marieke Politiek, Manager Intell & Insights, NBTC & Ferdinand Kieboom, Insights Expert, NBTC In 2004, Marieke graduated from Wageningen University, where she studied consumer sciences, specialising in recreation and tourism. She has been working at NBTC Holland Marketing for over 15 years now, currently in the role of Manager Intell & Insights. NBTC has a knowledge centre function for the sector and through the National Data Alliance, we work with and for the sector on better data and insights. The NBTC monitors contribute to this.

Sprekers op de Vakantiebeurs vakdag

Tickets