Inhoudelijk programma

Sprekers

Hieronder vind je een overzicht van de sprekers van de Vakantiebeurs Vakdag.

Future Expertise Center // TrendWatcher.com

Lieke en Richard Lamb

Lieke en Richard Lamb vormen samen hét trendwatchers-duo van Nederland en zijn beiden co-founder van het Future Expertise Center // TrendWatcher.com. Vrijwel dagelijks verzorgen zij trend-presentaties; BigBrainstorm-sessies en dagvoorzitterschappen in binnen- en buitenland. In de media geven zij op radio en tv wekelijks hun TrendsVerwachtingen. Lieke en Richard publiceren sinds 2005 jaarlijks hun TrendsVerwachting voor het komende jaar. Met TrendWatcher.TV verzorgen zij live-uitzendingen vanuit het land rond trends en innovatie. Naast hun columns schreven zij samen trendboeken als ‘Your Future!’ en ’10 Trends, ontwikkel uw eigen toekomstvisie’.

NBTC-NIPO Research

Marieke Politiek

Marieke is in 2004 afgestudeerd aan de Wageningen Universiteit, waar ze consumentenwetenschappen studeerde met een specialisatie in recreatie en toerisme. Inmiddels is ze al meer dan 12 jaar werkzaam bij NBTC Holland Marketing, op dit moment in de rol van Team Lead Intell & Insights. Daarnaast is ze directeur bij NBTC-NIPO Research. Met haar kennis van de Nederlandse vakantiemarkt en ervaring met marketingonderzoek helpt ze bestemmingen zich zo goed mogelijk te positioneren op de Nederlandse markt.

NBTC-NIPO Research

Loes Alink

Loes volgde een opleiding International Tourism Management & Consultancy aan de NHTV in Breda. Ruim 12 jaar geleden ging ze aan de slag als projectmanager bij Kantar, waar ze momenteel de rol van project management lead binnen het Customer Experience domein vervult. In deze rol leidt ze met haar team onder andere het ContinuVakantieOnderzoek in goede banen. Daarnaast is ze directeur van NBTC-NIPO Research.

Efteling

Frans Goenee

Frans Goenee werkt al 29 jaar voor de Efteling, en is er tegenwoordig ‘Inspiratiemanager’. Goenee deelt zijn lessen in beleven, en vertelt hoe je als manager/medewerker elke dag kansen voorbij komen om het verschil te maken. Tevens is hij voorzitter van het winkelgebied Kaatsheuvel en heeft ervaringen met de Retail en Leisure markt. Onlangs hebben zij vanuit de centrumcommissie een marketingvisie opgeleverd waar ze mee aan de slag gaan om de lokale ondernemers te ondersteunen en meer toeristen langer te laten verblijven.

Neurensics

Martin de Munnik

Op het hoogtepunt van zijn carrière in de reclame, leest Martin dat hij vooral zijn werk doet in het onderbewuste. Hij verkoopt zijn bureau en start met professor dr. Victor Lamme een onderzoeksbureau dat met wetenschappelijke apparatuur in het onderbewuste van de consument kijkt. Zo bestudeert zijn bureau Neurensics de werking van merken, verpakkingen, reclame, acties en zelfs de prijs van producten.

Apenheul

Roel Welsing

Roel Welsing is sinds 2017 Algemeen Directeur van Stichting Apenheul. Daarvoor was hij 12,5 jaar eindverantwoordelijk voor de marketing van Triodos Bank. Daar heeft hij geleerd hoe je een maatschappelijke ambitie met een commerciële activiteit kunt realiseren. Hij is auteur van het boek ‘Verbinden is het nieuwe verkopen, tien inzichten in succesvol verantwoord ondernemen’.

Norske Noorwegen Reizen

Cindy Löwenthal

Mijn naam is Cindy Löwenthal. Ik ben al ruim 20 jaar werkzaam in de reiswereld. Ik ben ooit begonnen als reisadviseuse bij D-reizen. Daarna heb ik diverse functies bekleed binnen de reiswereld. Momenteel ben ik sinds september 2019 werkzaam bij Norske Noorwegen Reizen. In mijn functie als Retail manager bezoek ik niet alleen de hoofdkantoren maar ook de reisbureaus om ons product te promoten. Ook sta ik regelmatig op beurzen en leveranciersdagen.

ANVR

Frank Oostdam

Frank Oostdam is directeur en voorzitter van de ANVR. Hij is sinds 2007 werkzaam in de reissector. Daarvoor was hij werkzaam in een aantal andere sectoren, waaronder de automotive branche. Hij is ook bestuurslid van de Ectaa, de Europese koepelorganisatie van reisbranche-organisaties en lid van de raad van toezicht van SGR en Calamiteitenfonds.

Amadeus

Hubert van Velden

Hubert manages the account & commercial activities for Amadeus’ Tour Operator customers in the Benelux. He’s committed to supporting our customers grow their business, be it by entering new markets, enlarging their distribution reach or by transitioning to a more dynamic & personalized inventory and packaged travel sales.

Prior to joining Amadeus in 2014, Hubert worked for tour operators, including Kilroy travels Travel Trend Verre reizen and TUI NL.

The TravelClown Group

Ingmar Bruinsma

Ingmar is de oprichter van The TravelClown Group, een snelgroeiend pub-tech travelplatform dat curated travel content deelt met haar volgers.

Tokyo Convention & Visitors Bureau

Akito Tadokoro

The director of Tokyo Convention & Visitors Bureau. 

Schmetterling Travel XL

Celine Maussen

Mijn naam is Celine Maussen. Ik ben sinds 2 jaar werkzaam voor Schmetterling. Waarvan ik een jaar op het hoofdkantoor in de buurt van Nürnberg werkzaam geweest ben. In dit jaar heb ik me op verschillende afdelingen de werkzaamheden eigen gemaakt. Momenteel ben ik werkzaam als Sales manager en Teamcoördinator op ons Nederlandstalige Service Center.

The Pinfluencers

Maarten Bierman

In mijn jeugd kwam de voorliefde voor plaatjes al snel naar voren. Als peuter was ik gek op het spelletje Memory en won altijd. Toen Pinterest in 2010 ontstond was het dan ook liefde op het eerste gezicht. Ik heb een fotografisch geheugen. Daardoor zie en onthoud ik letterlijk en figuurlijk alles. Met The Pinfluencers help ik bedrijven hoe je Pinterest inzet voor brand awareness, SEO-optimalisatie en uiteraard conversie. Dat laatst zit in mijn DNA. Mijn motto is; “ik zorg voor de gewenste actie die leidt tot de gewenste reactie.” LinkedIn

REiSREPORT

Godfried van Loo

Godfried van Loo ontwikkelde en verkocht verschillende online startups van zelflerende data analyse tools. Hij vervolgde zijn carrière als Head of Digital bij uitgever New Skool Media. In 2017 richtte hij samen met journaliste Marlou Jacobs REiSREPORT op: het reisplatform voor de 35+ reiziger waarin relevantie centraal staat en reisinformatie, reizigers en reisorganisaties samenkomen. Met video documentaires, website, mobiele app, luxe reismagazines en een eerste boek bereikte REiSREPORT in 2019 ruim een half miljoen reizigers. Zonder AdWords.

RED Online Marketing

Tijmen Pars

Online Marketeer. Gespecialiseerd in Facebook Advertising. Sportief en krijgt energie van anderen iets te leren.

RED Online Marketing

Corné den Braber

Corné den Braber heeft jarenlange ervaring als online marketeer. Team Lead van het campagneteam bij RED Online Marketing; een online marketingbureau alleen werkend voor de reis- & recreatiebranche. We werken aan online strategie, SEA, social advertising, video, display, SEO, e-mail, analytics en affiliates. Sprak eerder o.a. op het podium bij Google. Meer informatie op LinkedIn

Rico van Loenen
1TIS

Rico van Loenen

1TIS maakt backoffice software voor de reisbranche. Met een team van ruim 20 medewerkers, worden er dagelijks ruim 90 klanten bediend uit binnen en buitenland.  De software bestaat uit verschillende modules en bouwstenen. Het unieke aan de software is, dat alle werkprocessen die er na een gemaakte boeking zijn, volledig vanuit de software zijn geautomatiseerd. Er wordt gedacht vanuit verschillende klantgroepen, zoals bijvoorbeeld; maatwerkreizen, groepsreizen, individuele reizen, busreizen en incentive-reizen.

Naast de backoffice maakt 1TIS ook websites als frontoffice in combinatie met koppelingen van Sunny Cars en Amadeus.

Nieuwe Routes

Rian Verkooijen

Met heel veel enthousiasme en plezier werkte ik de afgelopen jaren in diverse rollen voor en met de zich altijd ontwikkelende reissector. Werken voor de diverse (sector-)organisaties leerde mij met een overkoepelende visie te kijken naar ontwikkelingen, innovaties, veranderbereidheid en teamdynamiek. Mensen die werken in deze sector stralen een passie uit voor het vak en dat brengt een aanstekelijke energie en drive om wat voor te kunnen betekenen.

Het geeft mij energie als ik mensen en teams kan faciliteren in het ontdekken van hun talent en de wijze waarop je jezelf en als team ontwikkelt. Met Nieuwe Routes duik ik de diepte van de organisatie in om een bijdrage te leveren aan teameffectiviteit en werkplezier. www.nieuweroutes.nl

Registreer je nu gratis
Registreer